Sinfonietta Rīga un Metjū Bārlijs

Valsts kamerorķestris Sinfonietta Rīga
Normunds Šnē (diriģents)
Metjū Bārlijs (Matthew Barley, Lielbritānija, čells)

30. jūnijā plkst. 20.00 Rīgas Sv.Pētera baznīcā

Programmā:
Andris Dzenītis. In Se (kamerorķestrim un 7 pūšaminstrumentiem)
Džons buy generic viagra online usa Taveners. Sargājošais plīvurs / The Protecting Veil (čellam un stīgu orķestrim)

Izcilā britu čellista un viena no Introvertās mākslas festivāla AD LUCEM rezidējošiem māksliniekiem – Metjū Bārlija sen gaidītā tikšanās ar kamerorķestri “Sinfonietta Rīga” būs īpašs notikums, kas pirmo reizi apvienos divus izcilus muzikālus spēkus. Viņus vieno muzicēšanas meistarība, ko var raksturot kā jauneklīguma, dzīvīgas aizrautības, nepārtraukta izzināšanas prieka un augstas profesionalitātes kvintesenci.

Metjū Bārlijs ir ļoti īpašs mākslinieks, kura fascinējošo spēli klausītāji ir iemīļojuši viņa leģendārajos astoņu stundu garajos Nakts meditācijas koncertos, ko festivālā AD LUCEM mākslinieks sniedzis jau no 2010. gada. Leonards Bernsteins viņu raksturo īsi: "Viens no talantīgākajiem čellistiem, kurus esmu dzirdējis". Metjū Bārlija personības spilgta iezīme ir radošums, atvērtība neparastām idejām un uzdrošināšanās, kas nepazīst ģeogrāfiskas, sociālas un stila robežas. Brīvību pārkāpt dažādas robežas un rāmjus viņam sniedz viņa virtuozā čella spēle, apbrīnojamās improvizācijas spējas, atvērtība dažādiem eksperimentiem un citām kultūrām, un patiešām dziļa lietu būtības izpratne. Bārlijs ir mūziķis ar unikālu, neparasti daudzveidīgu karjeru. Viņš apceļojis vairāk nekā 50 valstu ar solokoncertiem un uzstājies kopā ar slaveniem orķestriem pasaules lielākajās koncertzālēs. Viņš vienlīdz komfortabli jūtas gan improvizējot, gan atskaņojot Baha svītas, un veidojot muzikālu sadarbību ar tradicionālās mūzikas meistariem no Japānas, Filipīnām, Austrālijas, Jaungvinejas, Jaunzēlandes, Indijas, Bangladešas, Irānas, Kazahstānas, Āfrikas, Kolumbijas, Havaju salām u.c. Bārlijs ir radījis īpašu improvizācijas un orķestrantu interaktīvā izpildījuma apmācības metodi, ko viņš ar lieliem panākumiem pasniedz pasaules vadošo orķestru mūziķiem.

Vairāk informācijas – www.matthewbarley.com

Džona Tavenera (1944) darbs “Sargājošais plīvurs” (The Protecting Veil) ir ierakstāms mūsu laika mūzikas lielformas darbu zelta repertuārā. Skaņdarbs čellam un stīginstrumentiem pēc čellista Stīvena Iserlisa ierosinājuma pasūtināts BBC 1989. gada vasaras festivālam BBC Proms, vienam no augstākās raudzes mūzikas notikumiem pasaulē. Meditatīvi plūstošais, cikliskais opuss bez saspringtas dramaturģijas, konfliktiem un spriedzes bija mūzika, kāda līdz tam nebija radīta, taču festivāla rīkotājus apbūra mūzikas rēnais ritējums un pārpasaulīgais skaistums. Britu komponists sers Džons Taveners stāsta, ka opusu rosinājusi leģenda par kādu senu mistisku notikumu. Pateicoties šim Dievmātes parādīšanās brīnumam Vlahernas baznīcā Konstantinopolē 10. gadsimta sākumā, pareizticīgā baznīca ieviesa Dievmātes Patvēruma svētkus. ”Sargājošā plīvura” astoņās daļās atklājas stāsts par Dievmātes Marijas dzīvi un dievišķo spēku.

Andra Dzenīša (1978) skaņdarbs “In Se I” stīgu orķestrim un septiņiem metāla pūšaminstrumentiem sarakstīts 2007. gadā un pirmatskaņots XXIV Vispārējo latviešu dziesmu svētku Garīgās mūzikas koncertā 2008. gada 5. jūlijā Rīgas Domā. Pēc pirmatskaņojuma darbs vairāk ne reizi nav atskaņots, tomēr šī mūzika ar piesātināto, bagātīgo faktūru un dziļo vertikāles dimensiju ir pelnījusi ievērību un atskaņojumu komponista jubilejas gadā.


Lapas izstrāde balstīta uz Joomla!® un Crosstec